Dla kogo skierowana jest dieta redukcyjna?

03-03-2022
Diety
Celem stosowania diety redukcyjnej jest zmniejszenie tkanki tłuszczowej w organizmie. Dobrze skonstruowany jadłospis pozwoli na zrzucenie zbędnych kilogramów, a jednocześnie po zjedzeniu posiłku nadal będziesz odczuwać satysfakcję i sytość. Ważne, aby przy takim żywieniu nie głodzić się i dalej dbać o w pełni zbilansowane posiłki. Dowiedz się, dla kogo jest przeznaczona dieta redukcyjna.

W jaki sposób możesz schudnąć?

Przy wyjaśnianiu działania diety redukcyjnej najpierw warto skupić się na pojęciu bilansu kalorycznego. W zależności od tego, jaki prowadzisz styl życia, Twój organizm będzie miał inny wydatek energetyczny. Zapotrzebowanie kaloryczne zależy od:
  • masy ciała i wzrostu — im wyższe są te wartości, tym więcej kalorii potrzebujesz,
  • typu wykonywanej pracy – zupełnie inny wydatek energetyczny poniesie kelnerka, która jest ciągle w ruchu i informatyk z siedzącym trybem pracy,
  • komunikacji – dojazd do pracy samochodem spala najmniej kalorii, spacer czy jazda na rowerze to dodatkowa aktywność,
  • stylu spędzania czasu wolnego – jeśli chodząc do domu, od razu kierujesz się na kanapę, potrzebujesz znacznie mniej kalorii niż osoba, która w tym czasie wybiera np. rolki czy nordic walking,
  • indywidualnego metabolizmu człowieka, a także wieku, płci, cyklu czy nawet klimatu, w którym funkcjonujesz.
Biorąc pod uwagę wymienione czynniki, można określić osobiste zapotrzebowanie kaloryczne. Warto pamiętać, że czymś innym jest podstawowa przemiana energii — PPM, która jest minimalną ilością kalorii, jaką potrzebuje człowiek do funkcjonowania a czymś innym całkowite zapotrzebowanie — CPM. Jadłospis dzienny nie powinien zawierać mniejszej wartości, niż zakłada spoczynkowy wydatek energetyczny PPM. Ujemny bilans kaloryczny powinien być liczony od CPM. 

Na czym polega dieta redukcyjna?

Dieta odchudzająca polega na dostarczaniu organizmowi mniejszej ilości kalorii, niż wynosi indywidualne zapotrzebowanie energetyczne. W ten sposób tworzy się deficyt kaloryczny, który powoduje systematyczny spadek wagi. Kluczem do jej skuteczności nie jest drastyczne głodzenie się, a zmniejszenie ilości spożywanych kalorii odpowiednio do indywidualnych potrzeb. Zdrowa dieta redukcyjna łączy w sobie:
  • prawidłową ilość kalorii do funkcjonowania organizmu,
  • zbilansowane posiłki z dobrze dobranymi proporcjami białka, węglowodanów i tłuszczów,
  • odpowiednie nawodnienie, należy pamiętać o wypijaniu minimum 8 szklanek dziennie, nawet więcej jeśli na zewnątrz panuje wysoka temperatura, 
  • spożywanie niewielkich posiłków co kilka godzin powoduje uczucie sytości przez cały dzień, dlatego warto jeść 4 do 5 razy dziennie.

Dla kogo jest najlepsza dieta redukcyjna?

Dieta redukcyjna jest idealna dla osób, które: 
  • mają prawidłową wagę, jednak chciałyby stracić tkankę tłuszczową i bardziej uwidocznić mięśnie,
  • z kilkoma nadprogramowymi kilogramami, zrzucenie ich nie tylko poprawi samopoczucie, ale także ułatwi zmianę trybu życia na bardziej aktywny, korzystnie jest rozpocząć trening z prawidłową masą ciała,
  • zmagają się z otyłością, warto jednak pamiętać, aby w przypadku znacznej nadwagi stopniowo zmniejszać kaloryczność na podstawie dotychczasowego jadłospisu, w ten sposób nie tylko dojdzie do zdrowej redukcji masy ciała, ale także znacznie łatwiej wytrwasz na odpowiednio skomponowanej diecie i nie narazisz się na napady wilczego głodu i efekt jo-jo, w postaci powracających kilogramów z solidną nawiązką,
  • są zapracowane, nie każdy ma czas, żeby codziennie ćwiczyć, zbilansowana dieta redukcyjna pozwala nie tylko na utrzymanie zdrowej masy ciała, ale także wprowadzi do Twojego życia prawidłowe nawyki, związane z odżywianiem, dużym udogodnieniem dla aktywnych zawodowo jest dieta pudełkowa, dzięki której zaoszczędzisz mnóstwo czasu,
  • chcą poprawić jakość swojego życia, nawet mając prawidłową masę ciała, można czuć się źle odżywionym, odpowiednio zbilansowana dieta redukcyjna, nie tylko pozwala pozbyć się ewentualnego nadmiaru tkanki tłuszczowej, ale również dostarcza wszystkie potrzebne składniki dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Każdy, kto chce zgubić nadmiar tłuszczu, skorzysta na zdrowej diecie redukcyjnej.

Czy dieta redukcyjna musi być droga?

Często jest słyszany zarzut, że aby jeść zdrowo, trzeba dużo wydawać na posiłki. Tania dieta redukcyjna jest jak najbardziej możliwa. Pełnowartościowe produkty o niskiej wartości kalorycznej i sezonowe warzywa pozwalają na ułożenie jadłospisu w atrakcyjnej cenie, a potrawy są smaczne i pełne odżywczych składników. Ciekawą alternatywą dla osób, które są zabiegane lub nie lubią spędzać czasu, szukając przepisów i gotując, jest catering dietetyczny. Wybierając gotowe dania stworzone zgodnie z zasadami diety redukcyjnej, masz dokładną pewność, jaką ilość kalorii spożywasz. Do tego posiłki są skomponowane w taki sposób, aby dostarczyć optymalne proporcje węglowodanów, białka i tłuszczy. Produkty użyte do przygotowania dań, są bogate w witaminy i minerały. Profesjonalnie ułożony jadłospis dietetyczny ma za zadanie zapewnić Ci optymalne warunki do redukcji tkanki tłuszczowej.

© Healthy day. All right reserved.